Horecacie: Clubcard

HorecaCIE: Clubcard

HCP heeft een cashless betalingssysteem. Dit betekent dat er geen contant geld op de club aanwezig is en er ook niet contant kan worden afgerekend.

 

Buiten het kunnen pinnen van je bestelling, is er ook de mogelijkheid om met de HCP Clubcard te kunnen afrekenen. De clubcard is verbonden aan het systeem van "Twelve". Op dit moment geeft de clubcard 10% korting op alle kassa betalingen binnen HCP.

 

Heb je zelf nog geen clubcard, maar wil je die wel gaan gebruiken, dan kun je deze aanvragen bij Twelve via deze link: klik hier voor het aanvraagformulier.

Drie keer per seizoen (eind september, januari en mei) zullen de kaarten door ons worden ontvangen en dan bij de bar af te halen zijn.

De kosten van een Clubcard bedraagt € 5,-.

 

Het 'opladen' van de Clubcard kan:

  • Thuis met iDEAL (je ontvangt een aparte mail met je inlognaam en wachtwoord)

  • Via smart phone. Met de KNIP app (download de KNIP app gratis in de App Store of via Google Play) kun je je saldo op je clubcard direct opwaarderen met iDeal, Credit Card of Direct Debet.

Hieronder vind je antwoord op de meeste vragen rondom de Clubcard:

Hoe werkt betalen met de Clubcard?

Voor de administratieve afhandeling heeft HCP een overeenkomst gesloten met Twelve. Zij zijn leverancier van ons nieuwe kassasysteem in de kantine en beheren de BackOffice van de betaalfunctie van de Clubcard.

 

De Clubcard is een veelzijdig betaalmiddel dat je het nodige gemak en voordeel oplevert. Met deze persoonlijke ledenkaart kun je bij HCP aan de bar afrekenen. Uiteraard wordt er vertrouwelijk omgegaan met je persoonsgegevens. Deze worden in geen geval aan anderen verstrekt.

 

Bij een Clubcard betaling heb je geen pincode nodig. Om af te rekenen wordt de Clubcard op de kaartlezer gelegd, dat is alles. Als er onvoldoende saldo op de kaart staat kan de betaling omgezet worden in een PIN betaling.

 

Hoe activeer ik mijn Clubcard?

Voor je met de HCP Clubcard kan betalen, dien je de Clubcard te activeren door deze op te waarderen met een saldo. Je Clubcard is gereed voor gebruik zodra er saldo op staat.

 

Hoe kan ik saldo opwaarderen op mijn Clubcard?

  • Thuis via internet (iDEAL). Om je Clubcard via internet op te laden ga je naar www.mijnkniponline.nl en log je in op je persoonlijke pagina. Om veiligheidsredenen heb je een gebruikersnaam en wachtwoord.

  • Via je smart phone. Met de KNIP app (download de KNIP app gratis in de App Store of via Google Play) kun je je saldo op je clubcard direct opwaarderen met iDeal, Credit Card of Direct Debet.

  • Bij de kassa.

 

Kan ik met mijn Clubcard ook ergens anders betalen?

Nee, met het tegoed op je Clubcard kan alleen bij HCP worden afgerekend.

 

Kan er saldo worden teruggestort of uitgekeerd?

Saldo wat op de Clubcard staat kan worden teruggestort op een bankrekening bij beëindiging van het lidmaatschap. Stuur een e-mail naar [email protected] met al je gegevens, pasnummer en IBAN nummer.

 

Hoe weet ik wat mijn actuele saldo is?

Bij het afrekenen wordt het actuele saldo op de kassa zichtbaar. Je kunt degene achter de bar vragen om op "Saldo" te drukken wanneer de pas op de paslezer ligt. Het saldo wordt dan getoond. Je kunt ook om een bonnetje vragen. Op de bon staan de consumpties en het actuele saldo.

 

Een andere mogelijkheid is inloggen op www.mijnkniponline.nl. Op deze site kan je jouw saldo en gebruikte consumpties inzien, gegevens wijzigen en je pas opwaarderen middels iDEAL.

Bovendien is het mogelijk om:

  • Rekeningen te koppelen, d.w.z. dat b.v. alle gezinsleden vanuit dezelfde rekening betalen;

  • Log-ins koppelen, de rekeningen blijven apart maar de bestedingen kunnen wel worden ingezien vanuit 1 log-in (misschien handig als je wilt weten wat je kinderen zoal aan de bar kopen).

 

Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?

Na inloggen op www.mijnkniponline.nl kun je onder de menuoptie 'Instellingen -> Mijn gegevens' je gegevens wijzigen.

 

Wat moet ik doen bij diefstal of vermissing en ben ik dan mijn saldo kwijt?

Blokkeer je Clubcard zo snel mogelijk. Na inloggen op www.twelve.eu kan je onder de menuoptie 'Blokkeren' inzoomen op je pasnummer, en kun je de betreffende pas blokkeren.

Het saldo blijft gewoon op de server staan maar snel blokkeren is wel van belang omdat de vinder misbruik zou kunnen maken van je Clubcard.

 

Wat moet ik doen indien mijn Clubcard niet werkt?

In dat geval verwijzen wij je naar de website www.twelve.eu

 

Hoe kom ik aan een nieuwe Clubcard?

Een nieuw pas kan aangevraagd worden via het aanvraagformulier .

 

Hoe zit het met de HCP Clubcard voor minderjarige leden?

Voor ouders/verzorgers van minderjarige leden bestaat de mogelijkheid om het saldobeheer over de HCP Clubcard voor hun kind te voeren. Hiermee kun je de uitgaven limiteren.

 

Is er een HCP Clubcard voor teams?

Ja, het is mogelijk een Team-Clubcard aan te vragen. Per team kan er een kaart worden aangevraagd, waarbij onderling het beheer en saldo dient te worden geregeld. De kosten van een Team-Clubcard bedraagt ook € 5,-. Ook voor het aanvragen van deze kaart voor je de gegevens in via de link op de HCP site.